facebook pixel

Prodaja nepremičnine v lastni režiji

14.09.2024

Prodaja nepremičnine je pomemben korak, ki zahteva dobro premišljeno strategijo in temeljito pripravo. Pri tem se mnogi prodajalci znajdejo pred dilemo: naj prodajo nepremičnino sami ali naj se obrnejo na nepremičninskega strokovnjaka? Obe možnosti imata svoje prednosti in slabosti, ki jih je vredno pretehtati pred končno odločitvijo.

Prodaja nepremičnine v lastni režiji

Največja prednost, ki jo pri prodaji nepremičnine v lastni režiji vidijo prodajalci je zagotovo prihranek pri proviziji. Provizija, katere znesek od zadnje spremembe zakona pri prodaji ni več omejen, se precej razlikuje glede na geografsko lego nepremičnine, prav tako ni enotnega dogovora med ponudniki storitev posredovanja, ki povsem individualno določajo višino provizije. Mnoge neprijetne izkušnje, povezane z nepremičninskimi agencijami in posredniki izhajajo ravno iz naslova provizije in storitev, ki jih le ta zajema, saj mnogi ponudniki res ponujajo zelo nizke provizije, vendar posledično le – te zajemajo zgolj in samo zakonsko določene aktivnosti, vse ostalo pa prodajalcu zaračunajo dodatno. Ob podpisu posredniške pogodbe bodite izredno previdni in do potankosti preučite podrobnosti, saj vas le – te lahko stanejo veliko več, kot ste pri nižji proviziji pridobili.

Prav tako nekateri menijo, da je prednost prodaje v lastni režiji popoln nadzor nad prodajo. Omenjeno sicer drži, a prav tako v primeru sodelovanja s kvalitetno posredniško družbo tudi v primeru prodaje preko le – te, to drži, saj drži vajeti v rokah ravno prodajalec, katerega beseda je zadnja pri vseh odločitvah in pogojih glede prodaje.

Prodaja v lastni režiji pa pomeni tudi neposredni stik s potencialnimi kupci, ki pa je lahko za nekoga prednost, za drugega pa veliko breme in celo razlog za dolgotrajno prodajanje, ki se ne malokdaj konča celo brez realizacije posla. Neposreden stik s potencialnimi kupci lahko, v kolikor je prodajalec sam vešč prodaje in dela z ljudmi, pomeni prednost, saj vam in potencialnemu kupcu omogoča osebnejši odnos, za večino prodajalcev, ki se s prodajo ne ukvarjajo profesionalno in na dnevni bazi, pa je omenjeni osebni stik breme, ki ob skrbeh in potrebnih pripravah zahteva tudi precej časa in ne malokdaj predstavljal tudi velik strošek. Prodaja je precej zapleten skup aktivnosti in dejavnikov, za katere je potrebno veliko različnih znanj in ne nazadnje tudi pogajalskih veščin. Vsa mogoča vprašanja, na katera sami prodajalci običajno niso pripravljeni vas lahko kaj hitro spravijo v neprijeten položaj in vodijo v napete odnose, katerih rezultat je nerealizacija posla.

Glede na to, smo predstavili domnevne prednosti prodaje v lastni režiji, pa bomo v nadaljevanju pisali še o prednostih prodaje s pomočjo nepremičninske agencije oz. nepremičninskega posrednika.

Prva in po mojem mnenju največja prednost prodaje s pomočjo nepremičninskega posrednika sta strokovno znanje in izkušnje. Nepremičninski posrednik, ki se s prodajo nepremičnin skrčuje vsakodnevno, ima ob izkušnjah še poglobljeno znanje o (lokalnem) trgu, preteklih prodajah, pravnih postopkih in ne nazadnje prodajne veščine, ki ne zajemajo le prodajnih strategij temveč tudi pogajalske veščine, ki so ključne za dosego najvišje, a še vedno realne cene za vašo nepremičnino.

Nakup ali prodaja nepremičnine je lahko zelo zahteven, stresen in časovno zahteven proces. Nepremičninski posrednik prevzame velik del tega bremena, saj poskrbi za številne administrativne in organizacijske naloge, kot so priprava oglasa, organizacija in vodenje ogledov, komunikacija s potencialnimi kupci ali prodajalci in ne nazadnje vodenje ter usklajevanje pravnih postopkov, potrebnih za prodajo in vpis novega lastnika v zemljiško knjigo. Napake v pogodbah ali neupoštevanje pravnih zahtev lahko privedejo do resnih težav, časovnih zamikov in celo kazenske in odškodninske odgovornosti. Nepremičninski posrednik pozna pravne zahteve in postopke ter zagotavlja, da je vse izvedeno v skladu z zakonodajo, kar vam nudi dodatno zaščito.

Velika prednost, ki pozitivno vpliva na čas prodaje je tudi dostop do širšega kroga potencialnih strank, saj nepremičninski posredniki ob objavi oglasov na nepremičninskih portalih izvajajo še plačljivo oglaševanje na socialnih omrežjih, pošiljajo ponudbe iskalcem v njihovih internih bazah, vodijo reklamne kompanije itn.

Odločitev med prodajo nepremičnine v lastni režiji ali s pomočjo nepremičninskega strokovnjaka je odvisna od posameznikovih preferenc, znanja in razpoložljivega časa. Tisti, ki so pripravljeni vložiti več truda in se naučiti vseh potrebnih postopkov, lahko uspešno prodajo nepremičnino sami, drugi, ki cenijo svoj čas in se želijo izogniti nepotrebnemu stresu pa običajno poiščejo strokovno podporo in pomoč nepremičninskih strokovnjakov.

Čeprav se morda zdi, da boste z nepremičninskim posrednikom imeli dodatne stroške so prednosti, ki jih prinaša zagotovo vredne tega stroška. Zgoraj navedene prednosti so le nekateri od razlogov, zakaj se ljudje odločajo za pomoč nepremičninskih posrednikov. Z nepremičninskim posrednikom lahko proces nakupa ali prodaje nepremičnine postane veliko manj stresen in obremenjujoč.

Cenite svoj čas in zaupajte strokovnjakom na danem področju, saj gre za specifiko, ki večini ni poznana, oz. jim je znana le površinsko.

 

Dominik DOŠLER, dipl.prav. (UN)